Prikbord

Even voorstellen...
29 september

Schoolmaatschappelijk werker Sander Maes

Sinds dit schooljaar hebben wij een nieuwe schoolmaatschappelijk werker; Sander Maes. In het stukje hieronder stelt hij zichzelf voor. Sander zal op elke tweede donderdag van de maand aanwezig zijn op school voor vragen van ouders; hij zit in de keuken/kantoor Etienne.

Wanneer er vragen vanuit ouders/leerkrachten zijn, kunnen deze met hem besproken worden; natuurlijk in overleg met juf Caroline en juf Wendy.

Hallo,

Graag wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Sander Maes en ik werk voor Trajekt. Vanaf dit schooljaar zal ik mij als schoolmaatschappelijk werker inzetten in basisschool Sint-Pieter. Hier zal ik steeds op de 2e donderdag van de maand s’ ochtends inloopspreekuur hebben tussen 8.30u en 11u. De eerste keer op 14 oktober 2021. Dit houdt in dat ik heel laagdrempelig open sta voor gesprek met ouders en/of school over het kind. Heb je vragen over gedrag, sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind of het idee dat het kind niet lekker in zijn/haar vel zit? Dan ga ik graag het gesprek met je aan. Van daaruit zou ik ook verdere kindgesprekken kunnen voeren. Zelf heb ik een achtergrond in jeugdzorg en onderwijs. Deze kennis zet ik graag in om breed te kijken naar kindsignalen: Waar komt gedrag/gevoel vandaan? Wat is nodig om tot een gewenste situatie te komen? Wie kan allemaal een steentje bijdragen in verandering?

Ik kijk ernaar uit met jullie kennis te maken.

Sander Maes

Schoolwebsite door SchouderCom